Mindre leg, mere disciplin
Efter Lego i seks år har ligget øverst på danske erhvervslederes popularitetsliste, har Novo Nordisk nu indtaget førstepladsen. Det er gået så godt for Novo Nordisks slankemedicin Wegovy, at det er umuligt at følge med efterspørgslen. Samtidig har medicinalgiganten forhindret, at Danmarks økonomi er gået i recession.
“Én ting er, at de vinder. Men de vinder på alle ni parametre,” siger Palle Klinke Hansen, adm. direktør i Instituttet for Opinionsanalyse (IFO), der i 22 år har lavet undersøgelsen i samarbejde med Berlingske. “De vinder virkelig”.
Novos succes er ikke så overraskende. Men det er det måske, at Rema 1000 er rykket ind i top 10, mens blandt andre Ecco er i bund. Det kan jo skyldes, at Ecco har insisteret på at fortsætte sin forretning i Rusland under krigen – og i halvandet år har nægtet at udtalt sig til pressen. Vi glemte vist at nævne, at PostNord, SAS og DSB også er nederst på listen.